Huumorimusiikilla vetoapua SM-liigapelien yleisökatoon – Portion Boys minikeikalle ennen Kärpät-Lukko -ottelun alkua
Osa sponsoreista haluaa poiketa perinteisestä otteluisännyydestä ja tuoda matsien ohjeen muutakin viihdykettä.
SM-liigapelien yleisökatoa halutaan elvyttää tiiviimmällä yhteistyöllä sponsoreiden kanssa. Oululainen paloturvallisuusyritys Salgrom Oy on toiminut usean vuoden ajan Kärppien sponsorina ja yhteistyökumppanina ja seurannut läheltä seuran toimintaa lähes 30 vuoden ajan.
Nyt yhtiön toimitusjohtaja Tommi Holappa on muiden tavoin pistänyt merkille yleisökadon hallilla, vaikka liigan seuroista Kärpät ei olekaan se seura, jota yleisökato on eniten horjuttanut.
”Mielestäni yleisömäärän tippuminen ei ole pelkästään pandemiasta johtuvaa, vaan kiinnostus tulla paikan päälle katsomaan pelejä on ollut laskussa jo pidemmän aikaa. Olen pitkään pohtinut, miten otteluista saataisiin kokoperheen tapahtumia sekä viihdyttäviä niin, että myös perheet ja puolisot lähtisivät mukaan seuraamaan pelejä”, toteaa Holappa.
”On kaikkien oululaisten, perheiden, yhteistyökumppaneiden, Kärppien, tapahtumajärjestäjien ja muiden alihankkijoiden etu, että ihmiset lähtevät liikkeelle. Se, että ihmiset lähtevät hallille, tuo yhteisöllisyyttä, yritykset, tapahtumajärjestäjät ja alihankkijat menestyvät. Mikä tärkeintä, seurat kukoistavat ja pystyvät kasvattamaan seuraavia huippu-urheilijoita ja lajin harrastajia. Tämänkaltaisella yhteisöllä, kuten Kärpät, on valtava voima, joka on kantanut vuosikymmenten ajan sukupolvelta toiselle”, hän lisää.
Salgrom Oy haluaa poiketa perinteisestä otteluisännyydestä ja tuo yhteistyössä Kärppien ja Oulun Korun kanssa Energia Areenalle bilebändin Portion Boysin lauantaina 20. marraskuuta Kärpät-Lukko peilin yhteyteen.
”Kärppien yhteistyökumppanina haluan olla tukemassa ja auttamassa, että yhdessä onnistumme saamaan ottelutapahtumista entistä houkuttelevimpia”, toteaa Holappa.
Kärpät vs Lukko feat. Portion Boys 20.11.2021 kello 16.10. Kiekko tippuu jäähän lauantaille tuttuun tapaan kello 17.00.