Kotikummeja kaivataan lisää auttamaan yksinäisiä ikäihmisiä – ODL etsii kampanjallaan nyt lämminhenkisiä oululaisia yrityksiä
KotiKummit eli yksinäisten ikääntyneiden ystävät haastavat oululaisia yrityksiä mukaan tuottamaan iloa oululaisille ikääntyneille. Kuva: ODL
KotiKummi on kotihoidon piirissä olevan ikääntyneen vapaaehtoinen ystävä, joka käy tapaamassa ikääntynyttä ilman kiirettä. Ikääntyneellä ei useinkaan ole mahdollisuutta arjesta poikkeavaan virkistymiseen esimerkiksi liikkumisen ongelmien tai taloudellisten haasteiden vuoksi.
Kampanjaan on lähtenyt mukaan oululaisia perinteisiä edelläkävijäyrityksiä, joiden yrittäjillä on sydän paikallaan.
”Mukana haastamassa muita yrityksiä ovat muun muassa Kukkakauppa Kanerva, Huovisen Leipomo ja Salon Virho, jotka ovat lahjoittaneet lahjakortteja omiin tuotteisiinsa ja palveluihinsa. Pienikin yritys voi osallistua, sillä yksikin lahjakortti on arvokas ja ilahduttaa”, sanovat kotikummilaiset ODL:ltä.
Kampanjaan osallistuvat yritykset voivat tuoda arvomaailmaansa esille esimerkiksi somekanavissa ja haastaa yrittäjäkollegoitaan mukaan kampanjaan. Yritykset saavat käyttöönsä laadukkaat sähköiset kampanjamateriaalit, joiden avulla on helppo laatia postauksia someen ja haastaa muita mukaan.
KotiKummit on Oulun Diakonissalaitoksen ja Diakonia-ammattikorkeakoulun yhteishanke, jota rahoittaa STEA.
Kampanjaan mukaan haluavat yritykset voivat ottaa yhteyttä: kotikummit@odl.fi. Lisätietoja kampanjasta tästä linkistä.