Made in Oulu -kilpailu on edennyt finaalivaiheeseen – vielä ehdit äänestää Oulun parasta tuotetta
Oulun seudun paras tuote -tittelistä kisaavat UJO Designin korut, Artisan Soap companyn saippuat, Kooma-brändin hupparit, YoZen Designin korvakorut, Silmu -keramiikan eläinnaamiot, Verson puodin saunatakit, Chocosomnian tervakonvehdit, Nikama Designin käsikoru sekä Vaatelaastari.
Made in Oulu -kilpailu on edennyt finaalivaiheeseen. Esiraati on valinnut yleisöehdotusten perusteella yhdeksän mahtavaa tekijää ja tuotetta, joiden pohjalta äänestetään nyt parhaista parhaat tuotteet. Yleisöäänestys on käynnissä perjantaihin 13. elokuuta klo 17 saakka osoitteessa www.proto.fi/madeinoulu. Kaikkien osallistujien kesken arvotaan 100 euron lahjakortti Taito Pohjois-Pohjanmaalle.
Yleisön suosikin lisäksi oululaisista koostuva asiantuntijaraati valitsee kisassa omat suosikkinsa. Voittajat julkistetaan Pikisaaren Designtorin yhteydessä järjestettävässä paneelikeskustelussa perjantaina 13. elokuuta klo 18 alkaen. Samalla arvotaan myös yleisöäänestyksen onnekkaat molemmilta äänestyskierroksilta.
Valitsijaraati:
- Oulun kulttuurijohtaja Samu Forsblom
- Oululaisten tyylien tuntija, Ouluuks -bloggari Päivi Mäkelä
- Kure storen myyntijohtaja Jenni Santaniemi
- Taito Pohjois-Pohjanmaan toiminnanjohtaja Elina Seppänen
- Pohjois-Suomen muotoilijoiden perustajajäsen Juha Sarviaho
“Tuomaristoon on kerätty Oulun seudun ja sen tuotteet hyvin tuntevia mahtavia ja sanavalmiita tyyppejä, joten odotan innolla paneelikeskustelua! Tuotteet ovat hyvin erilaisia käyttötarkoituksineen, joten on jännittävää nähdä mitä ominaisuuksia raati painottaa valinnoissaan”, kertoo Hanna Rauma Proto ry:stä.
“Tapahtumassa lähdettiin liikkeelle siitä, että yleisö sai ilmiantaa suosikkituotteitaan vapaasti. Näin saatiin kerättyä paitsi mahtavia tuotteita, meille tuntemattomia tekijöitä sekä mukavia tarinoita ja suosituksia tuotteiden käyttökokemuksiin liittyen. Esiraadilla oli kova tehtävä karsia kärkeä, mutta nyt mukana on monipuolinen kattaus paikallisia helmiä”, hän kertoo.
Hanna Rauma toivoo yleisöltä aktiivisuutta myös siksi, että vaikka asiantuntijat valitsevat oman suosikkinsa, ovat yleisön äänet ja tuki ovat yrittäjille usein ne kaikista tärkeimmät.