Virtuaalinen OuluBot-avustaja vastaa joukkoliikenteen kysymyksiin
OuluBot ilmoittaa olevansa vasta harjoittelija. Jos vastaus ei löydy, voi kääntyä ihmisen puoleen. Kuva: Carita Forsman
OuluBot vastaa asiakkaiden kysymyksiin vuorokauden ympäri ja pystyy palvelemaan satoja asiakkaita yhtä aikaa. Mikäli OuluBot ei pysty vastaamaan asiakkaan kysymykseen, keskustelu voidaan siirtää suoraan Livechattiin asiakasneuvojalle silloin, kun livechat on avoinna.
”OuluBotin pilottikokeilussa hyödynnettiin kaupungin aiempaa chat-historiaa sekä ensimmäistä kertaa suomenkielistä neuroverkkoihin perustuvaa tekoälyä. Oulu10:n asiakaspalvelu ja Oulun joukkoliikenne kehittävät OuluBotia ja sen osaamista päivittäin. Jatkossa OuluBotia tullaan laajentamaan myös muihin kaupungin palveluihin”, kertoo projektipäällikkö Sirpa Myllymäki.
Lisäksi OuluBotille voit antaa palautetta ja kehittämisideoita. OuluBot -hanke on BusinessFinlandin ja Oulun kaupungin rahoittama kehittämishanke, joka toteutetaan innovaatiokumppanuuteen perustuvana yhteiskehittämisenä Digital Workforce Oyn ja FrontAIn kanssa.