Oppeja digitaalisen liiketoimintaan, rekrytointiin ja paljon muuta

4H-yrittäjä Mirva Murtomäki esitteli keppihevosia ja keppihevosharrastusvälineitä valmistavaa Loikka-yritystään BusinessAseman avajaisviikon nuorten päivänä, jolloin esimerkiksi potkaistiin käyntiin Kesäyrittäjä-kampanja.

Kaupunki

Julkaistu: Kirjoittaja: Annu Maarit Höttönen

Jaa sosiaalisessa mediassa:

BusinessAsema tuo yhteen työntekijöitä ja työnantajia. Aseman avajaispäivänä järjestettiin kolme eri alojen rekrytointitilaisuutta yhteistyössä TE-toimiston kanssa. Osaajia etsittiin hoiva-, taksi- ja logistiikka sekä ravintola-alalle. Tapahtumassa oli mukana rekrytoivia yrityksiä yli 30.

”Saimme rekrypäivästä todella paljon positiivista palautetta sekä työnantajilta että työnhakijoilta. Uusia työsuhteitakin on tapahtuman jälkeen solmittu useita”, sanoo Kohtaantoa valmennuksella -hankkeen projektipäällikkö Mervi Laaksolinna.

Rekrypäiviä järjestetään BusinessAsemalla jatkossakin.

Lava on vapaa kenelle tahansa

BusinessAsema on saanut positiivista palautetta paikallisilta yrittäjiltä. Kiinnostusta ovat herättäneet BusinessOulun asiakkuusyksikön uudet avaukset, kuten design-ajattelu, palvelumuotoilu ja kiertotalous.

”Vastaanotto on ollut erittäin rohkaisevaa. Asemalle on helppo pistäytyä juttelemaan, kun palvelumme eivät ole enää lukkojen takana”, toteaa BusinessOulun asiakkuuspäällikkö Olli Löytynoja.

Hän kannustaa myös yrityksiä ottamaan lava haltuun.

”Voi tulla esittäytymään ja kertomaan, minkälainen yritys ollaan ja minkälaisia osaajia etsitään.”

Digitaalisuuden hyödyt esiin

Uusi tulokas on verkkosivusto, johon on koottu Oulun alueen julkiset ja yksityiset palvelut yrityksille. Osoitteesta yrityspalvelutoulu.fi löytyy esimerkiksi yrityksen käynnistämiseen, rahoitukseen, markkinointiin ja myyntiin liittyviä palveluita. Yritykset voivat itse ilmoittaa palvelunsa sivustolle.

”Tarkoituksena on tehdä palveluiden hankinta yrityksille mahdollisimman helpoksi. BusinessAseman aulaan on suunnitteilla oma piste, jossa digitaalisen palvelutarjottimen palveluita voi selata”, toteaa digitaalisen liiketoiminnan ja myyntiosaamisen asiantuntija Jari Linna.

Hän tiivistää, että BusinessAsema on paikka, jossa digitaalisuutta viedään yritysten arkipäivään ja liiketoimintaan.

100 tapahtumaa digistä

Digiosaamisen vahvistamiselle on tarvetta. Oulun alueella on runsaasti yrityksiä, jotka kaipaavat apua digitalisaation mukaan hyppäämisessä.

Digitaalisen liiketoiminnan osa-alueiden, kuten digimarkkinoinnin, data-analytiikan ja kasvuhakkeroinnin taitamista edistetään BusinessAsemalla DigiAsema-hankkeessa, jonka projektipäällikkönä toimii Jari Lerssi.

Hanke auttaa järjestämään yrityksille tämän ja ensi vuoden aikana yhteensä 100 tapahtumaa, joissa jaetaan oppeja digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen ja autetaan aloittamaan digitaalisuuden hyödyntäminen liiketoiminnassa.

”On tulossa breakfasteja, klinikoita, afterworkeja, valmennuksia, workshopeja”, Lerssi luettelee.

Osan tapahtumista järjestää hanke, mutta tapahtumien suunnitteluun ja toteuttamiseen toivotaan myös yrityksiä ja muita toimijoita. Projektipäällikköön voi olla yhteydessä ja ehdottaa sadan tilaisuuden sarjaan omaa tapahtumaa, joka liittyy digitalisaatioon. Tapahtumien sisällön suunnitteluun ja toteutukseen saa apua.

”Uskon vuorovaikutukseen ja yhdessä tekemiseen. Tapahtumien sarja kehittyy tapahtuma kerrallaan matkan varrella mukana olevien ihmisten kanssa ja heidän toiveidensa mukaan.”

Tulevia tapahtumia

9.3. Naisyrittäjien hyvinvointipäivä

11.3. Startup Coaching

11.3. MyData Meet

16.3. SIISTI JUTTU! -IdeaSprintti

20.3. BusinessOulu start-up aamupala

3.4. Hyvät tyypit -rekrytointitapahtuma. Etsitään osaajia rakennusalalle klo 9–11.30 ja klo 12–14.30 tekijöitä myyntialalle.

Lisää tapahtumia ja BusinessAseman palveluja www.businessasema.com