Mun Oulu -kaupunkimedia toiminut tasan vuoden – käyttäjämäärät jatkuvassa kasvussa
Mun Oulu -verkkomedian jutut tavoittavat viikoittain noin 15 000 lukijaa.
Oulun kaupungin uraauurtava Mun Oulu -verkkomedia täyttää laskiaissunnuntaina eli Ystävänpäivänä 14. helmikuuta 2021 yksi vuotta.
Mun Oulu on Oulun kaupungin konserniviestinnän ylläpitämä ja sen sisällöstä vastaavat oma verkkotoimitus sekä kaupungin eri toimialojen tiedottajat. Kuluneen vuoden aikana verkkomedia on julkaissut noin 1400 juttua.
”Vuosi sitten aloittaessamme Mun Oulu herätti paljon huomiota jopa valtakunnallisesti. Erityisesti keskustelua herätti journalistisen sisällön taso ja puolueellisuus. Kaupunki ei ole Suomessa toiminut aiemmin omana medianaan”, sanoo viestintäjohtaja Mikko Salmi.
”En näe mitään syytä, miksei kaupunki itse voi olla mediasisältöjen tuottaja ja kertoa asioistaan tavalla, joka suoraan puhuttelee kaupunkilaisia ihmisläheisellä otteellaan”, Salmi jatkaa.
Kävijämäärä on yllättänyt
Mun Oulu tavoittaa sivuillaan viikoittain noin 15 000 eri kävijää. Kuukausitasolla aktiivikäyttäjiä on yli 60 000.
”Kulunut vuosi on osoittanut, että kaupungin omalle verkkomedialle on todellakin ollut selkeästi tarvetta ja kysyntääkin. Käyttäjämäärät ovat olleet noususuunnassa jatkuvasti, ja olemme jopa olleet yllättyneitä sen saamasta suosiosta”, Salmi iloitsee.
Mun Oulun yhteyteen avattiin loppuvuodesta 2020 myös uusi Tapahtumakalenteri, joka kokoaa kaikki alueen tapahtumajärjestäjät ja tapahtumat saman osoitteen alle.
”Lisäksi korona on mullistanut digitaalisen viestinnän kulttuurin koko maailmassa. Tätä ajatellen, Mun Oulu vastaa ajan haasteeseen rakentamalla suoriin verkkolähetyksiin erikoistuvan automaattistudion. Ensimmäiset lähetykset toteutuvat elokuussa”, viestintäjohtaja paljastaa.
Mun Oulu juhlii syntymäpäiviään seuraavat viikot imagokampanjan merkeissä, joka näkyy MTV3:ssa, sanomalehti Kalevassa ja sosiaalisessa mediassa. Ystävänpäivänä Mun Oulu julkistaa vielä erityisen syntymäpäivälahjansa oululaisille.