Haukiputaalla puhuttivat kuntaliitos ja elämä kaupungin laidalla – brändikierros tänään Kiimingissä
Viestintäjohtaja Mikko Salmi jututti kuntalaisia Jatulin uimahallin aulassa.
Oulun kaupungin viestijät kiertävät kaupunkia ristiin rastiin tapaamassa kuntalaisia. Kyseessä on brändikierros, jolla selvennetään, millaisena oululaiset näkevät kaupungin tulevaisuuden ja millaisia mietteitä kaupunkilaisilla on Oulusta.
Kesällä oululaisilta kysyttiin näkemyksiä tulevaisuuden Oulusta verkkokyselyllä, johon tuli 6 000 vastausta. Näistä vastauksista on johdettu kolme eri teemaa tulevaisuuden Oulusta: Yksi kaupunki ihan jokaiselle, Uusi yhteys ja Pohjoinen sielu.
Brändikiertue kaarsi Haukiputaan Jatuliin keskiviikkona ja jatkaa torstaina Kiiminkiin.
Haukiputaalla viihdytään
”Kovin keskikaupunkikeskeistä” kuului usean haukiputaalaisen suusta Jatulin aulassa.
Keskusteluun osallistuneet toivoivat panostusta laitakaupungin elämään; tapahtumia, palveluja ja tukea toimintaan. Lähialueiden tapahtumat ja elämä koettiin rikkautena kaupungille, ja niille pitäisi saada enemmän tukea.
”Ihmiset viihtyvät kaupungin laidalla mutta palvelut puuttuvat. Esimerkiksi avantouintipaikan ylläpitoon loppuivat rahat kuntaliitoksen jälkeen”, pohti Matti Raatikainen.
”Asukasyhdistykset tekevät hyvää työtä muun muassa kyläkuvan siistimiseksi.”
Teema Pohjoinen sielu oli keskusteluun osallistuneista useimman mieleen, koska siinä korostuivat luonnon ja kaupungin läheisyys.
Brändikierroksen aikataulu:
pe 6.11. klo 13-15 Kiiminki, S-market
ma 9.11. klo 10-12 Yli-Ii, S-market
to 12.11. klo 10-12, Ideapark
to 12.11. klo 14-16 Limingantullin Prisma
pe 13.11. klo 13-16, Kauppakeskus Valkean kesäkatu.
Uudistunut Oulun brändi julkaistaan marraskuussa 2021.
Teemoihin voi tutustua www.tulevaisuus.oulu.com Sivustolla kerätään oululaisten tarinoita.