Brändityö etenee: oululaistarinoita kerätään ja ihmisiä kohdataan
Oulun uuden brändin halutaan olevan merkityksellinen kaikille kaupungin asukkaille ja Oulun ystäville. Kuva: Sanna Krook
Oululaiset nostivat vastauksissaan esille pohjoisuutta, älykkyyttä ja inhimillisyyttä. Turvallisuuskin mainittiin. Kyselyn tulosten pohjalta on johdettu kolme teemaa tulevaisuuden Oulusta: Yksi kaupunki ihan jokaiselle, Uusi yhteys ja Pohjoinen sielu.
Tarinat talteen brändisivulle tai kertoen viestintäjohtajalle
Nyt brändityön toisessa vaiheessa oululaiset kutsutaan jälleen mukaan uudistustyöhön. Teemoihin voi tutustua ja tarinoita jättää 13.12. mennessä. Tarinoita, kuvia, videoita kerätään myös sosiaalisessa mediassa.
Oulun kaupungin viestintäjohtaja Mikko Salmi kiertää Oulun alueella kahden viikon ajan esittelemässä teemoja, keskustelemassa ja keräämässä ideoita sekä tarinoita brändityön tueksi seuraavasti:
ti 3.11. klo 10-12 Ylikiiminki, S-market
ke 4.11. klo 10-12 Oulunsalo, Kapteeni
to 5.11. klo 10-12 Haukipudas, Jatuli
pe 6.11. klo 13-15 Kiiminki, S-market
ma 9.11. klo 10-12 Yli-Ii, S-market
to 12.11. klo 10-12, Ideapark
to 12.11. klo 14-16 Limingantullin Prisma
pe 13.11. klo 13-16, Kauppakeskus Valkean kesäkatu.
Vuoden päästä nähdään tulokset
Brändityö aloitettiin vuoden alussa. Työn tarkoituksena on tehdä Oulusta merkityksellinen kaikille sen asukkaille ja Oulun ystäville. Lisäksi brändillä tavoitellaan yhdenmukaista kaupunkikuvaa.
Euroopan kulttuuripääkaupunkityö on vahvasti kytketty Oulun kaupunkibrändin uudistamiseen.
Uudistunut Oulun brändi julkaistaan marraskuussa 2021.